بهترین رنگ برای پتجره ها و درها در نقاشی ساختمان

بهترین رنگ برای پتجره ها و درها در نقاشی ساختمان

  بهترين رنگ براي پنجره ها

 

تبليغات شما اينجا قاب پنجره ها در يک اتاق به همراه ساير جزئيات معماري آن، مانند گچبري هاي روي سقف و ديوار يا قاب شومينه، به ديوارها بعد و هويت مي بخشند و علاوه بر جنبه کاربردي بر نماي ظاهري اتاق نيز تاثيري شگرف دارند.

 

بهترين رنگ براي پنجره ها

 

 

 

 

 

به عنوان مثال زوارهاي چوبي که به منظور جلوگيري از صدمه زدن صندلي ها به ديوار روي آن نصب مي شوند علاوه بر ايفاي نقش محافظت از ديوار با تغيير ابعاد ظاهري ديوار نيز بر روي آن اثر مي گذارند.

 

 

 

به عنوان يک قانون کلي، مي توان تمام اين جزئيات را همرنگ با ديوارهاي آن رنگ کرد تا در تمام اتاق وحدت و هماهنگي برقرار شود. اما اگر مايل باشيد برخي از ويژگي هاي معماري اتاق را مورد تاکيد قرار دهيد و نماي پررنگ تري به آنها ببخشيد بايد از رنگي متمايز براي آنها استفاده کنيد. براي قاب پنجره ها و درها رنگ هاي روغني براق بر رنگ هاي مات ارجحيت دارند چون از دوام بيشتري برخوردارند اما به خاطر داشته باشيد اگر مي خواهيد در و پنجره اي را که قبلاً رنگ براق خورده مجدداً رنگ بزنيد ابتدا با يک کاغذ سنباده کمي روي سطح صيقلي رنگ را مخدوش کنيد تا رنگ جديد روي آن نلغزد.

 

 

 

پنجره هاي سفيد براي ديوارهاي رنگي

 

 

 

اگر ديوارها رنگي هستند، چه رنگ ديوار ملايم و چه تند باشد، هماهنگي پنجره ها و جزئيات معماري سفيد با آن تضمين شده و روشي مطمئن است. در اتاق هايي که از نور طبيعي کمي برخوردارند يا رنگ ديوار در آنها تيره است در و پنجره هاي سفيد سبب افزايش روشنايي و درخشندگي در اتاق مي شوند و با تعديل آن مجالي براي استراحت چشم فراهم مي آورند.

 

 

 

در اتاق هايي که نور فراوان يا ديوارهايي به رنگ هاي روشن پاستلي دارند سفيد کردن قاب در و پنجره ها با ايجاد کنتراستي ملايم موجب مي شود رنگ ديوارها شفاف تر و درخشان تر به نظر برسد. به خاطر داشته باشيد سفيد کردن در و پنجره ها هميشه به معناي استفاده از سفيد خالص نيست.

 

 

 

در بسياري از موارد افزودن مقدار بسيار کمي از رنگ منتخب شما براي ديوار به رنگ سفيد، فقط باعث مي شود رنگ مذکور در سفيد انعکاس داشته باشد و کمي از سردي آن بکاهد، در حالي که سفيد همچنان و کاملاً سفيد به نظر مي رسد. براي ترکيب رنگ هاي تيره بسيار گرم استفاده از کرم هاي بسيار روشن نتيجه مطلوبي دارد اما سفيد خالص در کنار رنگ هاي سرد مطلوب تر به نظر مي رسد، چه ديوارها با رنگي گرم و پرانرژي مانند آجري پوشانده شده باشند و چه رنگي سرد مثل سبز روشن داشته باشند، افزودن خطوط سفيد در قالب قاب در و پنجره ها يا گچبري، قرنيز و زوار به ديوارها فضا را بازتر و روشن تر جلوه مي دهد.

 

 

 

 

 

اين خطوط سفيد احساسي از روشنايي و پاکيزگي را به ما القا مي کنند. آنها با جسارت بر روي صفحات رنگين ديوار خودنمايي مي کنند و به اتاق بعد بخشيده موجب بزرگتر ديده شدن آن مي شوند. با استفاده از اين تاثيرات بصري شما مي توانيد ابعاد اتاق را از نظر ظاهري تغيير دهيد و حس وسعت و باز بودن فضا را به بيننده القا کنيد. به همين ترتيب رنگ زدن ويژگي هاي منحصر به فرد اتاق مانند قاب شومينه با رنگ سفيد مي تواند آن را به کانون توجه بيننده در اتاق تبديل کند.

 

 

 

پنجره هاي رنگي

 

 

 

 

 

رنگ زدن قاب در و پنجره ها با رنگي به غير از سفيد توجه بيننده را بيشتر به سوي آنها جلب مي کند. اگر دوست داريد قاب در و پنجره ها و ساير جزئيات اتاق را رنگين در نظر بگيريد رنگي را انتخاب کنيد که از نظر رنگمايه تضاد ملايمي با ديوارها داشته باشد اما به لحاظ ارزش و غلظت رنگي با آن برابر باشد. رنگ مناسب را مي توانيد از ميان رنگ هاي موجود در دکوراسيون اتاق انتخاب کنيد. رنگي روشن و درخشان را براي ديوارها در نظر بگيريد و سپس براي پنجره ها و قاب در رنگي تيره تر از آن را انتخاب کنيد.

 

 

 

اگر ديوارهاي اتاق با رنگ هاي روشن پوشانده شده اند مي توانيد با رنگ زدن قاب در و پنجره ها و گچبري هاي سقف به رنگي ملايم اما متفاوت با رنگ ديوار آنها را برجسته کنيد. رنگ هاي ملايم روي قاب در و پنجره ها و در کنار ديوارهاي سفيد يا استخواني علاوه بر اينکه خطوط و ابعاد آنها را چشمگيرتر و ديدني تر مي کند حس وسعت بيشتري را در فضا ايجاد مي کنند. به ويژه اگر اين رنگ ها در ساير جزئيات معماري اتاق و خطوط کنار سقف امتداد پيدا کنند با تاکيد بر ابعاد اتاق و ايجاد خطوط افقي رنگي در اطراف آن موجب مي شوند ابعاد اتاق بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

اگر ديوارهاي اتاق سفيد يا کرم هستند رنگ هايي از قبيل خاکستري، آبي، سبز روشن، زرد خردلي و قرمز آجري مي توانند بهترين انتخاب براي قاب پنجره ها باشند. در قرن هجدهم ميلادي به دليل کميابي و گرانقيمت بودن پيگمان هاي رنگي بسياري از مردم رنگ سفيد را براي ديوارهاي منزلشان انتخاب مي کردند سپس براي رنگ بخشيدن به فضا جزئياتي مانند قاب در و پنجره و حاشيه ديوارها را با رنگ هايي از خانواده رنگ چوب رنگ مي زدند.

 

قاب در و پنجره با رنگ و بافت طبيعي چوب

 

 

 

قاب در و پنجره ها در خانه هايي که در اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم ساخته شده اند اغلب از چوب بود. در خانه هاي قديمي ايراني هنوز مي توانيم در و پنجره هاي چوبي را مشاهده کنيم. چوب خودرنگ و لاک خورده با رنگ هاي گرم و طبيعي گرما را به فضاي خانه مي آورد. رنگ هاي طبيعي چوب به نوع لاک يا وارنيش آن بستگي دارد.

چوب ها را مي توان با رنگ هاي مخصوص چوب که بافت طبيعي آن را نمي پوشانند نيز رنگ زد و بدون از دست دادن بافت و گره هاي زيباي آن به رنگ دلخواه درآورد. اين رنگ هاي جوهرمانند به بافت چوب نفوذ مي کنند و رنگ آن را تغيير مي دهند.

 

به اين ترتيب بافت طبيعي چوب نيز علاوه بر رنگ آن به فضاي خانه زيبايي مضاعفي مي بخشد. رنگ هاي جوهري در مجموعه متنوعي از رنگ مايه هاي گوناگون از زرد طلايي گرفته تا قهوه اي هاي مختلف و حتي متمايل به قرمز آجري موجود هستند. با انتخاب رنگ مناسب براي پنجره ها مي توانيد تاثير آنها در فضاي خانه را دوچندان کنيد.

 

آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابك قلی پور





:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان , نقاشي ساختمان , رنگ ساختمان , مولتی کالر , نقاش ساختمان , قیمت نقاشی ساختمان , نقاشی خانه , نقاشی منزل , مولتي كالر , انواع رنگ ساختمان , انواع رنگ های ساختمانی , انواع رنگ ساختمانی , رنگهای مولتی کالر , مولتی کالر پارس , نقاشی ساختمان مولتی کالر , قیمت مولتی کالر , اتحادیه نقاشان ساختمانی , رنگ امیزی ساختمان , هزینه نقاشی ساختمان , نقاشی مدرن ساختمان , نرخ نقاشی ساختمان , رنگ اتاق خواب کودک , انواع رنگهای ساختمانی , رنگ ساختمانی , رنگ پلاستیک ساختمان , رنگهای جدید ساختمانی , بهترین رنگ ساختمان , انواع رنگ آمیزی ساختمان , رنگ آمیزی ساختمان , نقاشي خانه , نقاشی ساختمان تهران , نقاشی رنگ روغن ساختمان , تصاویر نقاشی ساختمان , رنگ پلی کالر , قیمت رنگ مولتی کالر , عکس نقاشی ساختمان , انواع رنگ آمیزی منزل , بهترین نوع رنگ ساختمان , نقاشی خونه , نقاشي ساختمان مولتي كالر , نقاشي منزل , بهترین رنگ برای ساختمان , انواع رنگهای مولتی کالر , رنگ مولتی کالر , رنگ پلاستیک , رنگ داخلی ساختمان , رنگ و نقاشی ساختمان , قیمت رنگ بلکا , قیمت رنگ ساختمان , طراحی رنگ ساختمان , طراحی نقاشی ساختمان , طرحهای رنگ مولتی کالر , نقاشی , نقاشی گلستان , هزينه نقاشي ساختمان , نقاش ساختمان تهران , گالری رنگ ساختمان , قيمت نقاشي ساختمان , رنگهای ساختمانی جدید , قیمت انواع رنگ ساختمان , قیمت رنگ آمیزی ساختمان , عکس رنگ امیزی ساختمان , رنگ های ساختمانی جدید , رنگ نقاشی ساختمان , رنگ ساختمان مولتی کالر , رنگ سلولزی , اتحادیه نقاشان ساختمان تهران , انواع رنگ برای نقاشی ساختمان , انواع رنگ مولتی کالر , بهترین رنگ ساختمانی , جدیدترین رنگهای منزل , رنگ آمیزی منزل , دستمزد نقاشی ساختمان , انواع رنگ در نقاشی ساختمان , انواع رنگ های مولتی کالر , اتحادیه نقاشان ساختمان , آلبوم مولتی کالر , رنگ ساختمانی مولتی کالر , قيمت نقاشي منزل , رنگهای ساختمان , طرح های نقاشی ساختمان , طرحهای جدید نقاشی ساختمان , عكس نقاشي ساختمان , گالری عکس نقاشی ساختمان , لوازم نقاشی ساختمان , نقاش ساختمانی , نقاشي ساختمان در تهران , نقاشیساختمان , نقاشی از خانه , نقاشی داخل ساختمان , نقاشی ساختمان با مولتی کالر , نقاشی ساختمان گلستان , نقاشی ساختمانی , نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک , نقاشی ساختمان در تهران , نقاشی داخلی ساختمان , نقاشی رنگ پلاستیک , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 24 دی 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: